piątek, 22 września 2023

Szkolenie - pierwszy dzień

 Piątkowe popołudnie 22 września rozpoczyna pierwszy dzień szkolenia realizowanego w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w zakresie nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania w 2023 roku pn. „Opolska pozytywna edukacja” skierowanego do organizacji pozarządowych i innych uprawnionych podmiotów wskazanych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie.
  Dla każdego uczestnika przygotowaliśmy zestaw teczka, notatnik, program i długopis.


Wszyscy uczestnicy w liczbie 24 osób dotarło do Ośrodka Szkoleniowego w Niwkach. 

Szkolenie uroczyście rozpoczęła p. Renata Najwer, która powitała wszystkich uczestników, podziękowała za przyjęcie zaproszenia do udziału w szkoleniu oraz przypomniała, że szkolenie finansowane jest przez Samorząd Województwa Opolskiego. Następnie przedstawiła program
i prowadzących poszczególne bloki warsztatowe. 


Na początek każdy z uczestników otrzymał ankietę w której należało zaznaczyć poziom wiedzy
i umiejętności w aspekcie umiejętności transwersalnych, krytycznego myślenia, kreatywności. 





Każda sesja warsztatowa składała się z teorii oraz co najważniejsze z ćwiczeń praktycznych.

W pierwszym dniu jedno z ćwiczeń dotyczyło kompetencji transwersalnych. Uczestnicy pracując
w parach poznawali bliżej jedną z kompetencji. Zadaniem każdej pary było ułożenie ramy danej kompetencji biorąc pod uwagę Polska Ramę Kwalifikacji. Uczestnicy korzystali z ogólnodostępnego materiału znajdującego się na stronie Instytutu Badań Edukacyjnych dotyczący kompetencji transwersalnych https://www.transvalproject.eu/pl/downloads/




Kolejnym zadaniem praktycznym było rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, krytycznego myślenia, kreatywności i nieszablonowego podejścia do problemu. Uczestnicy zostali podzieleni
a dwie grupy i ich zadaniem było rozwiązanie zagadki Einsteina. Prowadzący przygotowali zadanie
w taki sposób aby żadna z dwóch grup nie była w stanie samodzielnie ułożyć zagadki. Dopiero wspólna praca dwóch grup gwarantowała sukces. Udało się jednak nie było to łatwe i zanim uczestnicy doszli
do tego wniosku trochę czasu minęło. W rozwiązaniu tego zadania liczyło się zatem nie tylko nieszablonowe podejście do rozwiązania problemu ale również wzajemne słuchanie się, odpowiednia organizacja stanowiska pracy. Uczestnicy wykazali się także etycznym podejściem do zadania- nikt nie próbował odnaleźć w Internecie prawidłowej odpowiedzi. Zadanie bardzo się podobało i wywołało wiele pozytywnej dyskusji a jednocześnie było świetnym treningiem kompetencji transwersalnych
w tym krytycznego myślenia.





Podczas poszczególnych aktywności p. Wojciech Błaszczyk prezentował praktyczne wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnej. I tak podczas podziału uczestników na dwie grupy wykorzystał aplikację classroomscreen (https://classroomscreen.com/) . To narzędzie stanowiło również świetny "timer" podczas poszczególnych zadań.


Podsumowując pierwszy dzień szkolenia upłynął bardzo szybko i bardzo aktywnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Drugi dzień szkolenia

 W drugim dniu Dyrektorzy Szkół Stowarzyszeniowych od rana mierzyli się z możliwościami sztucznej inteligencji. Poznawali możliwości AI oraz...