niedziela, 17 listopada 2024

Scenariusz lekcji z języka angielskiego

 

Scenariusz lekcji języka angielskiego dla klasy V szkoły podstawowej

Opolski nauczyciel w dobie sztucznej inteligencji wyzwaniem przyszłości 15-16.11.2024 Niwki

 

 

Temat lekcji: Christmas utrwalenie słownictwa świątecznego

Cele lekcji:

Cele ogólne:

1.     Utrwalenie słownictwa związanego ze świętami Bożego Narodzenia.

2.     Rozwijanie umiejętności opisu obrazka w języku angielskim.

3.     Kształtowanie umiejętności odpowiadania na pytania otwarte.

4.     Kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem

Cele szczegółowe:

Uczeń:

 

 rozpoznaje i nazywa podstawowe słowa związane z tematyką świąt (np. tree, Santa, presents, wreath, bells).

  poprawnie uzupełnia krzyżówkę ze słownictwem świątecznym.

  formułuje krótkie zdania opisujące obrazek.

  rozumie i poprawnie odpowiada na pytania w zadaniu typu prawda/fałsz.

  tworzy krótkie, swobodne wypowiedzi na temat świąt (np. ulubione tradycje, prezenty).

 

 

 

Wprowadzenie do tematu

 Nauczyciel przedstawia temat i cele lekcji i tłumaczy, że dzisiaj będą ćwiczyć słownictwo związane z tymi świętami.

 Uczniowie dzielą się swoimi skojarzeniami z klasą (np. Christmas tree, presents, snow, Santa Claus).

Ćwiczenie 1: Krzyżówka z hasłami świątecznymi (10 minut) Załącznik nr 1

 Nauczyciel rozdaje uczniom kartki z krzyżówką zawierającą słownictwo świąteczne.  Uczniowie rozwiązują krzyżówkę indywidualnie

  Po rozwiązaniu krzyżówki, nauczyciel omawia odpowiedzi z całą klasą.


Ćwiczenie 2: Zadanie typu „Prawda/Fałsz” na podstawie obrazka (10 minut) Załącznik nr 2

 Nauczyciel przedstawia uczniom 6 zdań związanych z Bożym Narodzeniem, które mają za zadanie ocenić jako prawda lub fałsz.

 Uczniowie otrzymują dwie karty: zieloną i czerwoną. Nauczyciel wyświetla obrazek (zał. 2),

odczytuje poniższe zdania. Uczeń unosi kartę zieloną, jeśli chce udzielić odpowiedzi TRUE. Jeśli uważa, że usłyszane zdanie jest niezgodne z prawdą, unosi kartę czerwoną.

 

 

1.     Santa is sitting on a white rug. TRUE FALSE

2.     There are two Christmas trees in the room. TRUE FALSE

3.     The wreath is above the fireplace. TRUE FALSE

4.     Santa is holding a gift in his hand. TRUE FALSE

5.     There aren’t any presents in the room. TRUE FALSE

6.     The Christmas tree is decorated with red and gold ornaments. TRUE FALSE

 

  Uczniowie dyskutują, dlaczego dane zdanie jest prawdziwe lub fałszywe.

Ćwiczenie 3: Pytania otwarte - Swobodne wypowiedzi uczniów w formie pisemnej w zeszycie.  Nauczyciel zadaje uczniom kilka pytań otwartych na temat Bożego Narodzenia:

1.     What is your favorite Christmas tradition?

2.     How do you decorate your Christmas tree?

3.     Do you believe in Santa Claus? Why or why not?

4.     What presents would you like to get for Christmas this year?

 

 Uczniowie odpowiadają na pytania, starając się mówić pełnymi zdaniami.  Chętni uczniowie udzielają odpowiedzi w formie ustnej.

Podsumowanie lekcji

  Nauczyciel prosi uczniów, by podzielili się, czego się nauczyli.

 Nauczyciel podsumowuje lekcję, przypominając najważniejsze słowa i zwroty związane ze świętami Bożego Narodzenia.

Zadanie dodatkowe dla uczniów pracujących szybciej (fast finishers) Załącznik 3

Uczeń otrzymuje dwa zdjęcia o tematyce świątecznej. Jego zadaniem jest opisanie ilustracji ze zwróceniem uwagi na różnice (zadanie pisemne w zeszycie)


Załącznik 1




Załącznik 2



Załącznik 3


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Drugi dzień szkolenia

 W drugim dniu Dyrektorzy Szkół Stowarzyszeniowych od rana mierzyli się z możliwościami sztucznej inteligencji. Poznawali możliwości AI oraz...