Scenariusz
lekcji języka angielskiego dla klasy V szkoły podstawowej
Opolski nauczyciel w dobie sztucznej
inteligencji wyzwaniem przyszłości 15-16.11.2024 Niwki
Temat lekcji:
Christmas – utrwalenie słownictwa świątecznego
Cele lekcji:
Cele ogólne:
1.
Utrwalenie słownictwa związanego ze świętami Bożego
Narodzenia.
2.
Rozwijanie umiejętności opisu
obrazka w języku
angielskim.
3.
Kształtowanie umiejętności odpowiadania na pytania otwarte.
4.
Kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
Cele szczegółowe:
Uczeń:
rozpoznaje i nazywa podstawowe słowa związane z tematyką świąt (np. tree, Santa,
presents, wreath, bells).
poprawnie
uzupełnia krzyżówkę ze słownictwem świątecznym.
formułuje
krótkie zdania opisujące obrazek.
rozumie
i poprawnie odpowiada na pytania w zadaniu typu prawda/fałsz.
tworzy
krótkie, swobodne wypowiedzi na temat świąt (np. ulubione tradycje, prezenty).
Wprowadzenie do tematu
Nauczyciel przedstawia temat i cele lekcji i tłumaczy, że dzisiaj będą ćwiczyć słownictwo związane z tymi świętami.
Uczniowie dzielą się swoimi skojarzeniami z klasą (np. Christmas tree, presents, snow, Santa
Claus).
Ćwiczenie 1: Krzyżówka z hasłami
świątecznymi (10 minut)
Załącznik nr 1
Nauczyciel rozdaje
uczniom kartki z krzyżówką zawierającą słownictwo świąteczne.
Uczniowie
rozwiązują krzyżówkę indywidualnie
Po rozwiązaniu krzyżówki, nauczyciel omawia
odpowiedzi z całą klasą.
Ćwiczenie 2: Zadanie typu „Prawda/Fałsz” na podstawie obrazka (10 minut) Załącznik nr 2
Nauczyciel przedstawia uczniom 6 zdań związanych z Bożym Narodzeniem, które mają za zadanie ocenić jako prawda lub fałsz.
Uczniowie otrzymują dwie karty: zieloną
i czerwoną. Nauczyciel wyświetla obrazek (zał.
2),
odczytuje
poniższe zdania. Uczeń unosi kartę zieloną, jeśli chce udzielić odpowiedzi
TRUE. Jeśli uważa, że usłyszane
zdanie jest niezgodne z prawdą, unosi kartę czerwoną.
1. Santa is sitting
on a white rug. TRUE FALSE
2. There are two Christmas trees in the room. TRUE FALSE
3. The wreath is above
the fireplace. TRUE FALSE
4. Santa is holding a gift in his hand. TRUE FALSE
5. There aren’t any presents in the room. TRUE FALSE
6.
The Christmas tree is decorated with red and gold ornaments. TRUE FALSE
Ćwiczenie 3: Pytania
otwarte - Swobodne wypowiedzi uczniów w formie pisemnej w zeszycie.
Nauczyciel
zadaje uczniom kilka pytań otwartych na temat Bożego Narodzenia:
1.
What is your favorite Christmas tradition?
2.
How do you decorate
your Christmas tree?
3.
Do you believe in Santa Claus?
Why or why not?
4. What presents would you like to get for Christmas this year?
Uczniowie odpowiadają na pytania, starając
się mówić pełnymi
zdaniami.
Chętni
uczniowie udzielają odpowiedzi w formie ustnej.
Podsumowanie lekcji
Nauczyciel prosi uczniów, by podzielili się, czego się nauczyli.
Nauczyciel podsumowuje lekcję, przypominając najważniejsze słowa i zwroty związane ze świętami Bożego Narodzenia.
Zadanie dodatkowe dla uczniów pracujących szybciej (fast finishers) Załącznik 3
Uczeń otrzymuje dwa zdjęcia o tematyce świątecznej. Jego zadaniem jest opisanie ilustracji ze zwróceniem uwagi na różnice (zadanie pisemne w zeszycie)
Załącznik 1
Załącznik 2
Załącznik 3



Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.