niedziela, 17 listopada 2024

Scenariusz lekcji z edukacji wczesnoszkolnej

 

Scenariusz zajęć

 

Temat: Tradycje bożonarodzeniowe w Polsce.

Grupa wiekowa: klasa 3 szkoły podstawowej

Czas trwania: 2 x 45 min

Cel główny:

Zapoznanie uczniów z polskimi tradycjami związanymi z Bożym Narodzeniem.


Cele szczegółowe:

       Uczeń potrafi wymienić najważniejsze tradycje bożonarodzeniowe w Polsce.

       Uczeń rozpoznaje przedmioty związane z tematyką bożonarodzeniową.

       Uczeń potrafi rozwiązać krzyżówkę świąteczną z elementami polskiej tradycji.

       Uczeń zna zasady gry memory i się do nich stosuje.

       Uczeń potrafi współpracować w grupie.

       Uczeń rozwija pamięć i koncentrację.

Metody pracy:

       rozmowa kierowana,

       burza mózgów,

       gra memory,

       krzyżówka,

       gry interaktywne.

Formy:

       indywidualna,

       w parach,

       grupowa.

Materiały dydaktyczne:

       zestaw kart memory z ilustracjami i opisami związanymi ze świętami Bożego Narodzenia (np. choinka, opłatek, bombki, śpiewanie kolęd, gwiazda betlejemska, prezenty, anioły, Trzej Królowie),

       krzyżówka o tematyce bożonarodzeniowej,

       gry interaktywne podsumowujące temat,

       ilustracje przedmiotów związanych z Bożym Narodzeniem.

Przebieg zajęć:

  1. Wprowadzenie

Nauczyciel wita uczniów. Zapoznaje ich z celem lekcji. Zadaje pytania dotyczące znanych przez nich tradycji bożonarodzeniowych: Jakie znacie tradycje związane z Bożym Narodzeniem? Jakie tradycje są kultywowane u Was w domu? Nauczyciel pokazuje ilustracje związane ze świętami i omawia je wspólnie z uczniami. (zał.1)

  1. Krzyżówka.

Nauczyciel rozdaje dzieciom krzyżówki związane z Bożym Narodzeniem (zał. 2). Przypomina uczniom jak powinni wpisywać hasła (pionowo i poziomo). Każdy uczeń samodzielnie rozwiązuje krzyżówkę. Po wykonaniu dzieci wspólnie z nauczycielem weryfikują wpisane hasła.

  1. Memory.

Nauczyciel przypomina uczniom zasady gry w memory - Rozkładamy karty obrazkiem do dołu. Nie podglądamy ich. Kolejno odkrywacie po dwie karty, szukając pary. Jeśli nie traficie, zakrywacie karty z powrotem i druga osoba robi tak samo. Gdy ktoś znajdzie parę zabiera ją. Każda para otrzymuje zestaw kart (zał.3). Uczniowie rozpoczynają rozgrywkę.

  1. Gry interaktywne

Nauczyciel wyświetla na tablicy gry interaktywne - linki poniżej. Uczniowie kolejno podchodzą do tablicy i biorą w nich udział.

https://wordwall.net/pl/resource/82043887

https://wheelofnames.com/sbz-j35

 

  1. Podsumowanie zajęć.

Nauczyciel zadaje uczniom pytania dotyczące dzisiejszych zajęć: Jakie możecie wymienić tradycje bożonarodzeniowe? Które z nich chcielibyście jeszcze dodać do swoich rodzinnych tradycji?



Załączniki:








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Drugi dzień szkolenia

 W drugim dniu Dyrektorzy Szkół Stowarzyszeniowych od rana mierzyli się z możliwościami sztucznej inteligencji. Poznawali możliwości AI oraz...