niedziela, 17 listopada 2024

Scenariusz lekcji z matematyki

 

Scenariusz Imprezy Matematycznej "Matematyczne Pi-Stacje"

Cel imprezy:

Zorganizowanie rywalizacji edukacyjnej w formie stacji tematycznych, w których uczniowie klas 7 i 8 rozwiążą zadania matematyczne, logiczne oraz angażujące elementy zabawy, w tym krzyżówki, puzzle i grę "Koło Fortuny". Celem jest utrwalenie wiadomości o matematycznej stałej - liczbie π.

Grupa docelowa:

Uczniowie klas 7 i 8 szkoły podstawowej, podzieleni na drużyny (3-5 osób).

Przewidziany czas 2h lekcyjne.


1. Wprowadzenie i podział na drużyny (10 minut)

  • Powitanie uczestników: Nauczyciel wprowadza uczestników do wydarzenia, tłumacząc rolę liczby π w matematyce oraz jej zastosowanie w różnych dziedzinach.
  • Podział na drużyny: Uczniowie zostają podzieleni na drużyny (3-5 osób). Każda drużyna otrzymuje numer stacji, od której zacznie rywalizację.

2. Zasady gry (5 minut)

  • Czas na każdej stacji: Drużyny mają 10 minut na rozwiązanie zadań na każdej stacji.
  • Punkty: Za poprawne rozwiązania uczniowie zdobywają punkty. Szybkość rozwiązania może być premiowana bonusowymi punktami.
  • Przemieszczanie się między stacjami: Po zakończeniu zadania drużyny przechodzą do kolejnej stacji.
  • Końcowa ocena: Na zakończenie podliczane są punkty, a zwycięzcy otrzymują nagrody.

3. Opis stacji

Stacja 1: "Pi w geometrii" – Krzyżówka matematyczna

  • Zadanie: Uczniowie rozwiązują krzyżówkę matematyczną, w której wszystkie hasła związane są z liczbą π i geometrią.

·        Materiały: Krzyżówki przygotowane wcześniej przez nauczyciela – załącznik nr1 - krzyżówka nr1,2,3 – plik pdf

  • Punkty: 3 punkty za poprawne rozwiązanie całej krzyżówki.

Stacja 2: "Pi na liczbach" – Gra "Zakręcone PI"

  • Zadanie: Gra w "Koło Fortuny" z pytaniami związanymi z liczbą π. Uczniowie kręcą kołem, które wskazuje kategorię i odpowiadają na pytania.
  • Materiały: Koło Fortuny ( przygotowane w formie wirtualnego narzędzia )

https://wheelofnames.com/pl/as6-hdb

  • Punkty: 2 punkty za każdą poprawną odpowiedź.

Stacja 3: "Pi w sztuce" – Puzzle matematyczne

  • Zadanie: Uczniowie układają puzzle przygotowane w formie wirtualnego narzędzia  - jigsawplanet.com
  • Materiały: Puzzle związane z liczbą π.

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2e7bdd6663f9

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0906d71bf40c

·        Punkty: 5 punktów za poprawne ułożenie puzzli.


4. Podsumowanie i ogłoszenie wyników (10 minut)

  • Podliczenie punktów: Nauczyciel podsumowuje wyniki, uwzględniając poprawność odpowiedzi, czas rozwiązania oraz kreatywność.
  • Ogłoszenie zwycięzców: Zwycięzcy ogłaszani na podstawie zdobytych punktów.
  • Nagrody: Wręczenie nagród – np. książki matematyczne, kalkulatory, drobne upominki związane z matematyką.

5. Zakończenie imprezy (5 minut)

  • Podziękowanie uczestnikom: Nauczyciel dziękuje wszystkim uczestnikom za zaangażowanie, gratuluje zwycięzcom i przypomina, jak ważna jest matematyka.
  • Zachęta do dalszej nauki: Na zakończenie nauczyciel zachęca uczniów do dalszego zgłębiania tajemnic liczby π oraz jej zastosowań w różnych dziedzinach nauki i życia codziennego.



Załączniki






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Drugi dzień szkolenia

 W drugim dniu Dyrektorzy Szkół Stowarzyszeniowych od rana mierzyli się z możliwościami sztucznej inteligencji. Poznawali możliwości AI oraz...