Scenariusz Imprezy Matematycznej "Matematyczne Pi-Stacje"
Cel imprezy:
Zorganizowanie rywalizacji edukacyjnej w formie stacji
tematycznych, w których uczniowie klas 7 i 8 rozwiążą zadania matematyczne,
logiczne oraz angażujące elementy zabawy, w tym krzyżówki, puzzle i grę
"Koło Fortuny". Celem jest utrwalenie wiadomości o matematycznej
stałej - liczbie π.
Grupa docelowa:
Uczniowie klas 7 i 8 szkoły podstawowej, podzieleni na
drużyny (3-5 osób).
Przewidziany czas 2h lekcyjne.
1. Wprowadzenie i podział na drużyny (10 minut)
- Powitanie
uczestników: Nauczyciel wprowadza uczestników do wydarzenia, tłumacząc
rolę liczby π w matematyce oraz jej zastosowanie w różnych dziedzinach.
- Podział
na drużyny: Uczniowie zostają podzieleni na drużyny (3-5 osób). Każda
drużyna otrzymuje numer stacji, od której zacznie rywalizację.
2. Zasady gry (5 minut)
- Czas
na każdej stacji: Drużyny mają 10 minut na rozwiązanie zadań na każdej
stacji.
- Punkty:
Za poprawne rozwiązania uczniowie zdobywają punkty. Szybkość rozwiązania
może być premiowana bonusowymi punktami.
- Przemieszczanie
się między stacjami: Po zakończeniu zadania drużyny przechodzą do
kolejnej stacji.
- Końcowa
ocena: Na zakończenie podliczane są punkty, a zwycięzcy otrzymują
nagrody.
3. Opis stacji
Stacja 1: "Pi w geometrii" – Krzyżówka
matematyczna
- Zadanie:
Uczniowie rozwiązują krzyżówkę matematyczną, w której wszystkie hasła
związane są z liczbą π i geometrią.
·
Materiały: Krzyżówki przygotowane
wcześniej przez nauczyciela – załącznik nr1 -
krzyżówka nr1,2,3 – plik pdf
- Punkty:
3 punkty za poprawne rozwiązanie całej krzyżówki.
Stacja 2: "Pi na liczbach" – Gra "Zakręcone
PI"
- Zadanie:
Gra w "Koło Fortuny" z pytaniami związanymi z liczbą π.
Uczniowie kręcą kołem, które wskazuje kategorię i odpowiadają na pytania.
- Materiały:
Koło Fortuny ( przygotowane w formie wirtualnego narzędzia )
https://wheelofnames.com/pl/as6-hdb
- Punkty:
2 punkty za każdą poprawną odpowiedź.
Stacja 3: "Pi w sztuce" – Puzzle matematyczne
- Zadanie:
Uczniowie układają puzzle przygotowane w formie wirtualnego narzędzia - jigsawplanet.com
- Materiały:
Puzzle związane z liczbą π.
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2e7bdd6663f9
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0906d71bf40c
·
Punkty: 5 punktów za poprawne ułożenie
puzzli.
4. Podsumowanie i ogłoszenie wyników (10 minut)
- Podliczenie
punktów: Nauczyciel podsumowuje wyniki, uwzględniając poprawność
odpowiedzi, czas rozwiązania oraz kreatywność.
- Ogłoszenie
zwycięzców: Zwycięzcy ogłaszani na podstawie zdobytych punktów.
- Nagrody:
Wręczenie nagród – np. książki matematyczne, kalkulatory, drobne upominki
związane z matematyką.
5. Zakończenie imprezy (5 minut)
- Podziękowanie
uczestnikom: Nauczyciel dziękuje wszystkim uczestnikom za
zaangażowanie, gratuluje zwycięzcom i przypomina, jak ważna jest
matematyka.
- Zachęta
do dalszej nauki: Na zakończenie nauczyciel zachęca uczniów do
dalszego zgłębiania tajemnic liczby π oraz jej zastosowań w różnych
dziedzinach nauki i życia codziennego.



Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.